Let’s talk about… meat! Czyli Okrągły stół branży mięsnej i handlu nowoczesnego

Czy jakość ma smak?

W dniach 15-16 listopada w Kielcach odbyły się targi Future Private Labels. Wydarzenie to, poświęcone markom własnym zgromadziło liczne grono producentów i przedstawicieli polskich i zagranicznych sieci handlowych. Targi okazały się również ważnym miejscem spotkań dla producentów wyrobów mięsnych zainteresowanych rozwinięciem swojej sieci sprzedaży o kanał nowoczesny. To właśnie z myślą o nich redakcja miesięcznika „Rzeźnik Polski” przy aktywnym współudziale Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP przygotowała dwa wyjątkowe wydarzenia: Okrągły stół branży mięsnej i handlu nowoczesnego oraz konkurs Smak Jakości. Ich partnerami były firmy: ULMA (sponsor generalny), MAS-POL, AGRO-SMAK, TOMPOL oraz CID LINES.

Okrągły stół branży mięsnej i handlu nowoczesnego

Gości zgromadzonych na Okrągłym stole branży mięsnej i handlu nowoczesnego przywitał Tomasz Parzybut – prezes Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP. Spotkanie miało charakter szkoleniowo-networkingowy i składało się z prezentacji eksperckich dotyczących aktualnych zagadnień oraz debaty „Win-Win. Czy to możliwe w relacjach producent – sieć handlowa?”. Było znakomitą okazją do poznania aktualnej sytuacji, najważniejszych wyzwań i trudności związanych z relacjami na linii producent – sieci handlowe. Dało ponadto możliwość nawiązywania relacji i bezpośrednich rozmów między uczestniczącymi w spotkaniu reprezentantami  branży mięsnej, przedstawicielami handlu oraz organizacjami związanymi z tymi dwoma sektorami gospodarki.

Pierwszym punktem Okrągłego stołu był wykład eksperta ds. bezpieczeństwa żywności – lek. wet. Jacka Kucharskiego, który zaprezentował słuchaczom narzędzie wspierające system zarządzania bezpieczeństwem żywności RASF – jego najważniejsze założenia oraz korzyści wynikające z możliwości zsynchronizowania działań związanych z zagrożeniami dla zdrowia konsumentów. Kolejny prelegent – Grzegorz Mech, Business Development Manager GfK Polonia, wyjaśnił, w jaki sposób zmieniają się zwyczaje zakupowe polskich konsumentów i w jak kształtuje się sytuacja makroekonomiczna. Odpowiedział również na pytanie, czy producenci mięsa i przetworów mięsnych mają się czego obawiać w dobie obecnej sytuacji na rynku. Beata Studzińska-Marciniak – Global Product &Scheme Manager Food, TÜV Rheinland Polska Sp. z o.o. zaprezentowała standardy IFS stanowiące ważne narzędzie wspierające bezpieczeństwo i jakość w procesie produkcyjnym. Przedstawiła również najistotniejsze wymagania i wytyczne pomagające w spełnianiu określonych potrzeb branży spożywczej. Dr Marek Borowiński – Shop Doctor www.shopdoctor.pl omówił  najnowsze trendy z USA związane z projektowaniem sklepów mięsnych i wyjaśnił, jak odpowiednia aranżacja przestrzeni handlowej może przyczyniać się do zwiększania sprzedaży. To właśnie ona stanowi bowiem kluczowy element wpływający na zachowania konsumpcyjne i decyzje zakupowe klientów. O tym, jak przygotować firmę oraz ofertę zakładu mięsnego do współpracy z sieciami handlowymi – na przykładzie ZM Smak Górno mówiłaUrszula Miazga, Menadżer ds. Rozwoju w ZM Smak Górno. Trendy wyrobów mięsnych paczkowanych i roślinnych zamienników mięsa, stanowiących dynamicznie rozwijającą się kategorię w handlu detalicznym zaprezentowała dr Magdalena Wilgatek, CMR Sp. z o.o. Wyjaśniła też najważniejsze zależności związane z tymi kategoriami, ich dostępność oraz omówiła preferencje konsumentów. Tomasz Szacoń, Retailpoland Consulting opowiadał o tym, w jaki sposób sprostać  wyzwaniu, jakim jest wprowadzenie na rynek nowych produktów i jak skutecznie wprowadzić je na półki sieci handlowych.


Kolejnym punktem programu była debata ekspercka „Win-Win. Czy to możliwe w relacjach producent – sieć handlowa?”. Poprowadził ją Andrzej Wojciechowicz – doradca i ekspert rynku FMCG. W dyskusji wzięli udział:Teresa Pietrzyk – Dyrektor ds. zakupówPSH Nasz Sklep Grupa Kapitałowa Specjał, Grzegorz Zych Grupa Eurocash,Grzegorz Mech Consumer Panel Services GfK, Dariusz Niebieszczański – właścicielZakładów Mięsnych Niebieszczańscyoraz Tomasz Obszański – właściciel firmyFarmy Roztocza. Uczestniczy debaty dzielili się uwagami i spostrzeżeniami związanymi z relacjami z sieciami handlowymi. Prezentowali swoje doświadczenia związane ze współpracą oraz dyskutowali na temat najważniejszych zagrożeń i korzyści wynikających z tych relacji.

Konkurs “Smak Jakości®”.

Podczas targów Future Private Labels odbyła się także I edycja konkursu “Smak Jakości®”. Wzięło w nim udział ponad 20 zakładów mięsnych, a do oceny zgłoszono 80 produktów.W pracach komisji uczestniczyli przedstawiciele sieci handlowych, którzy na co dzień zajmują się kategorią mięsa i wędlin w swoich sieciach. Byli to:  Teresa PietrzykDyrektor ds. Zakupów PSH Nasz Sklep S.A. Grupa Kapitałowa Specjał, Grzegorz ZychDyrektor Zarządzania Kategoriami Świeżymi Grupa Euricash, Marcin KłosiewiczDyrektor Generalny King Dystrybucja oraz Paweł Michaluk – Kupiec Intermarche SCA PR Polska sp. z o.o. Jury oceniało produkty zgłoszone w czterech kategoriach: Smak Innowacji, Smak Wygody, Smak Natury oraz Smak Premium.

Laureatami konkursu zostali:


W kategorii: Smak Innowacji

1 miejsce: Salami spianata Pamas z zielonym pieprzem – Pamas Salami Sp. z o.o.

2 miejsce: Fromentines Escargots – Escargots Sp z.o.o

3 miejsce: Wołowina do szarpania wolno gotowana – Zakłady Mięsne ŁUKÓW S.A.

W kategorii: Smak Wygody

1 miejsce: Żeberka wołowe wolno gotowane – Zakłady Mięsne ŁUKÓW S.A.

2 miejsce: Kurczak z szyją bez podrobów w marynacie imbirowo cytrusowej nadziewany jabłkami, schłodzony – SuperDrob S.A.

3 miejsce: Paszteciki mix – Michna Food Sp. z o.o. Sp. k.

W kategorii: Smak Natury

1 miejsce: NA PAJDĘ z mięskiem i cebulką – Zakłady Mięsne MIELCZAREK

2 miejsce: Dobry boczek – Zakład Przetwórstwa Mięsa „Matthias” Sp. z o.o.

3 miejsce: Szynka od zawsze – Grupa Handlowa „Wędliny od zawsze” Sp. z o.o.

W kategorii: Smak Premium

1 miejsce: Szynka wiedeńska – Aleksandria Dariusz Moczarski Sp. k.

2 miejsce: Salami spianata Pamas – Pamas Salami Sp. z o.o.

3 miejsce: Szynka z beczki – Zychowicz Przetwórstwo Mięsa S.K.

Dzięki udziałowi w konkursie “Smak Jakości®” zakłady mięsne uzyskały możliwość zaprezentowania przedstawicielom sieci handlowych swoich najlepszych produktów oraz okazję do ich aktywnej promocji. Wyniki konkursu “Smak Jakości®” zostały ogłoszone podczas Uroczystej Gali, która miała miejsce w czasie Targów Marek Własnych. Zwieńczeniem spotkania był bankiet w Hotelu Binkowski. Podczas trwania targów Future Private Labels zakłady mięsne miały także możliwość zaprezentowania swojej oferty na stoiskach wystawienniczych.

Udostępnij ten artykuł
Adres URL do udostępnienia
Poprzedni artykuł

Nowe Horyzonty Smaku – Targi HOST MILANO 2023

Następny artykuł

Przejęcie obsługi posprzedażowej dla kutrów i emulgatorów TipperTie / Alpina

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz inne artykuły